Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen

Het bestellen van bloemen via onze website is supermakkelijk. Volg simpelweg de volgende vier stappen:

Stap 1. Boeket uitkiezen

Alle prachtige boeketten met veilingverse bloemen vind je hier. Kijk lekker rond, laat je inspireren en kies jouw favoriete boeket! Heb je moeite met kiezen? Kijk dan eens in ons menu bij gelegenheid. Hier hebben we de mooiste boeketten om bijvoorbeeld iemand te feliciteren of beterschap speciaal voor jou geselecteerd.

Stap 2. Boeket in winkelmand

Mooi boeket gevonden? Klik dan op het boeket en ga naar de bestelpagina. Selecteer het formaat van het boeket, het kaartje dat je wilt toevoegen, de bezorgdatum en eventueel een vaas. Vergeet ook niet een leuke tekst voor op het kaartje in te voeren en druk op de knop om je boeket in de winkelmand te doen.

Stap 3. Bezorgadres en gegevens invoeren

Druk vervolgens op afrekenen en voer op de afrekenpagina alle gegevens in: het bezorgadres, jouw eigen gegevens en je betaaloptie. Vul eventueel ook een kortingscode of cadeauboncode in, deze wordt dan automatisch verwerkt.

Stap 4. Betalen

Wanneer je alle gegevens hebt ingevuld, druk je onderaan op ‘Bestelling nakijken’ om nog één keer alle gegevens te controleren. Kloppen alle gegevens? Druk dan op betalen en volg de instructies van jouw betaalprovider. Alles goed gelukt? Dan ontvang je automatisch een bevestiging in je mail. Dankjewel!

Je kunt de bezorging van jouw boeket op iedere dag van de week inplannen, behalve op zon- en feestdagen. Wij bezorgen zes dagen in de week bloemen: van maandag tot en met zaterdag.

Wanneer je op tijd bestelt, kan dat zeker! Op werkdagen, dus van maandag tot en met vrijdag, kun je het boeket vandaag nog laten bezorgen als je voor 14:00 bestelt. Ook op zaterdag kunnen we dezelfde dag nog bezorgen, als je voor 12:00 je bestelling plaatst. Op zon- en feestdagen rusten onze bloemisten een dagje uit, dus dan vindt er geen bezorging plaats.

Het laten bezorgen van een boeket kost EUR 6,95. Die prijs is voor heel Nederland hetzelfde en komt altijd met een glimlach van de bezorger!

Zeer zeker! Bij ons kun je jouw eigen persoonlijke b2b-bestelomgeving aanmaken. Superhandig, want deze kan je helemaal personaliseren met bijvoorbeeld kaartjes met jouw logo. Ook kan je op rekening bestellen en eenvoudig je inkoopsysteem koppelen. Meer weten? Kijk dan hier of maak direct een account aan. 

En uiteraard kan je ook via onze standaard webshop zakelijk een boeket bestellen. Vermeld simpelweg jouw bedrijfsnaam als afzender en gebruik je zakelijke rekening om te betalen. De factuur kan je dan zo invoeren in je boekhouding.

Bloemen bestellen

Het bestellen van bloemen via onze website is supermakkelijk. Volg simpelweg de volgende vier stappen:

Stap 1. Boeket uitkiezen

Alle prachtige boeketten met veilingverse bloemen vind je hier. Kijk lekker rond, laat je inspireren en kies jouw favoriete boeket! Heb je moeite met kiezen? Kijk dan eens in ons menu bij gelegenheid. Hier hebben we de mooiste boeketten om bijvoorbeeld iemand te feliciteren of beterschap speciaal voor jou geselecteerd.

Stap 2. Boeket in winkelmand

Mooi boeket gevonden? Klik dan op het boeket en ga naar de bestelpagina. Selecteer het formaat van het boeket, het kaartje dat je wilt toevoegen, de bezorgdatum en eventueel een vaas. Vergeet ook niet een leuke tekst voor op het kaartje in te voeren en druk op de knop om je boeket in de winkelmand te doen.

Stap 3. Bezorgadres en gegevens invoeren

Druk vervolgens op afrekenen en voer op de afrekenpagina alle gegevens in: het bezorgadres, jouw eigen gegevens en je betaaloptie. Vul eventueel ook een kortingscode of cadeauboncode in, deze wordt dan automatisch verwerkt.

Stap 4. Betalen

Wanneer je alle gegevens hebt ingevuld, druk je onderaan op ‘Bestelling nakijken’ om nog één keer alle gegevens te controleren. Kloppen alle gegevens? Druk dan op betalen en volg de instructies van jouw betaalprovider. Alles goed gelukt? Dan ontvang je automatisch een bevestiging in je mail. Dankjewel!

Amsterdam Flowers is de trotste huisbloemist van een groot aantal uitvaartcentra. Via onze online bestelomgeving voor rouwboeketten kun je de mooiste rouwboeketten en kistbekleding bestellen en laten bezorgen op iedere locatie in Nederland, ook bij uitvaartcentra. Wij zorgen ervoor dat de rouwbloemen perfect in bloei op de uitvaartlocatie aanwezig zijn. Daarnaast kunnen wij ook bijzonder maatwerk en complete aankledingen verzorgen.

Amsterdam Flowers is dé bloemist voor bruiloften en andere bijzondere evenementen. Wij hebben tientallen jaren ervaring met het verzorgen van de meest sprookjesachtige bloemaankledingen. En uiteraard kunnen we ook een bruidsboeket verzorgen.

Wij vinden het heel belangrijk dat onze klanten verantwoord omgaan met alcoholhoudende dranken. Dat wil zeggen dat wij géén alcohol verkopen aan jongeren onder de 18 en dat wij ook geen alcoholhoudende dranken bezorgen bij mensen die jonger zijn dan 18 jaar. Dit controleren wij op twee manieren. Ten eerste dien je bij het bestellen van alcohol te bevestigen dat zowel jijzelf als de ontvanger 18 jaar of ouder is. Daar kun je over liegen, maar houd er rekening mee dat dit strafbaar is. Daarnaast voeren wij bij het afleveren van een boeket ook altijd een leeftijdscontrole uit.

Bezorging van boeketten

Via onze website laat je bloemen bezorgen door heel Nederland. En via bloemen.amsterdamflowers.nl, zelfs over heel de wereld! Wij kunnen jouw boeket op ieder adres bezorgen, dus bij particuliere adressen, bij bedrijven en bij openbare gebouwen. Ook bezorgen wij bloemen op de grote Waddeneilanden, dus op Texel, Terschelling en Ameland.

Zeker! Wil je een boeket laten bezorgen op een adres dat geen woonadres is? Geef dit dan tijdens het bestellen aan bij de opmerkingen, dan houden wij daar met de bezorgtijden rekening mee. En geef ook altijd even aan waar onze bezorger precies moet zijn in het gebouw. Vermeld bij ziekenhuizen bijvoorbeeld de afdeling en het kamernummer, zodat onze bezorger niet het hele ziekenhuis hoeft te doorzoeken.

En om teleurstellingen te voorkomen: houd er rekening mee dat je op sommige ziekenhuisafdelingen geen bloemen mag laten bezorgen. Twijfel je hierover? Neem dan voor de zekerheid eerst even contact op met het ziekenhuis!

Je kunt de bezorging van jouw boeket op iedere dag van de week inplannen, behalve op zon- en feestdagen. Maar er is 1 uitzondering: op zondag Moederdag bezorgen wij namelijk wél! Wij bezorgen zes dagen in de week bloemen: van maandag tot en met zaterdag.

Je kunt helaas niet zelf het tijdstip van de bezorging bepalen. Wel is het mogelijk om de dag van de bezorging zelf te bepalen. Je kunt bijvoorbeeld nu alvast een bezorging inplannen voor volgende week donderdag. Het boeket wordt dan die dag tussen 8:00 en 18:00 bezorgd.

Ook dat is mogelijk! Op deze pagina vind je ons speciale assortiment dat je in meer dan 140 landen kunt laten bezorgen. Wij werken hiervoor samen met meer dan 40.000 bloemisten wereldwijd! Het bezorgen van een boeket in het buitenland is net zo makkelijk als het bezorgen van een boeket in Nederland. Vul het bezorgadres en het telefoonnummer van de ontvanger in, en dan zorgen wij ervoor dat het boeket wordt bezorgd. In veel gevallen kan ook dat zelfs dezelfde dag nog!

Wanneer je op tijd bestelt, kan dat zeker! Op werkdagen, dus van maandag tot en met vrijdag, kun je het boeket vandaag nog laten bezorgen als je voor 14:00 bestelt. Ook op zaterdag kunnen we dezelfde dag nog bezorgen, als je voor 12:00 je bestelling plaatst. Op zon- en feestdagen rusten onze bloemisten een dagje uit, dus dan vindt er geen bezorging plaats.

Wil je het spannend houden en liever niet dat de ontvanger direct weet wie de afzender is van het boeket? Stuur je bloemen dan anoniem! Dat is heel eenvoudig, want wij delen nooit jouw gegevens met derden, tenzij je zelf je naam op het kaartje vermeldt. Wat je dus moet doen om anoniem bloemen te sturen? Simpel: vermeld geen naam op het meegeleverde kaartje!

Persoonlijk en met een glimlach! Alle boeketten worden veilingvers bezorgd, dus met bloemen die nog diezelfde ochtend zijn ingekocht op de bloemenveiling. Het boeket is zorgvuldig verpakt met prachtig duurzaam verpakkingsmateriaal, waardoor het boeket er super feestelijk uitziet. Bij het boeket leveren wij ook altijd een klein mapje met daarin de beste verzorgingstips, de gegevens van onze lokale bloemist en speciale bloemenvoeding.

Het leukste is het natuurlijk wanneer de ontvanger zelf de deur opendoet en de bloemen in ontvangst kan nemen. Maar: je kan niet verwachten dat iedereen altijd de hele dag thuis is om bloemen in ontvangst te nemen! Gelukkig is dat ook helemaal niet nodig bij onze bezorgservice. Want is de ontvanger niet thuis als onze bezorger voor de deur staat? Dan bezorgen wij het boeket bij de buren en doe we een niet-thuiskaartje in de brievenbus bij de ontvanger, met daarop het adres waar het boeket kan worden afgehaald. En is er nou nét toevallig ook geen enkele buur thuis? Dan gaat het boeket mee terug naar de lokale bloemist en kan het daar worden afgehaald.

Jazeker! Wanneer het boeket is bezorgd, geeft de bezorger ons een seintje en sturen we jou een mailtje met daarin de ontvangstbevestiging. Heb je nog geen bevestiging ontvangen? Bedenk dan dat het boeket tot het eind van de middag bezorgd kan worden en dat het even kan duren voordat de bevestiging in je mailbox belandt. Heb je ook de volgende ochtend nog geen bevestiging ontvangen? Controleer dan voor de zekerheid je ongewenste e-mail en neem contact op. Wij kijken graag even met je mee!

Ja, geen probleem! Wij bezorgen ook bloemen op de grote Waddeneilanden, te weten Texel, Terschelling en Ameland. Op de overige Waddeneilanden is helaas geen bezorging mogelijk. Op Texel kan je net als de in de rest van Nederland van maandag t/m zaterdag laten bezorgen. Voor Terschelling en Ameland ligt dat iets anders, omdat we afhankelijk zijn van de vrachtboot, die enkel doordeweeks in de ochtenden vaart. Daardoor kunnen wij op deze eilanden dus niet in het weekend bezorgen. Houd er ook rekening mee dat bestellingen op Terschelling en Ameland hierdoor niet dezelfde dag kunnen worden bezorgd (maar wel de eerstvolgende dag).

Garantie en retour

Vanwege de beperkte houdbaarheid van bloemen is het herroepingsrecht niet van toepassing op onze boeketten. Je kunt een ontvangen boeket dus niet terugsturen naar ons of naar de lokale bloemist.

Wel is het uiteraard mogelijk om cadeautjes, cadeaubonnen, zijden boeketten en accessoires die bij ons gekocht zijn kosteloos te retourneren. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst en zonder verdere opgave van reden. Houd er wel rekening mee dat de verzendkosten voor je eigen rekening zijn. Meer weten over retourneren? Kijk dan hier voor meer informatie.

Artikel (met uitzondering van verse bloemen en planten) retour sturen? Dan is het natuurlijk wel zo handig als je weet waar het naartoe moet. Neem in ieder geval altijd even contact op met info@amsterdamflowers.nl, zodat we weten dat we jouw pakket kunnen verwachten. Het pakket stuur je dan vervolgens binnen 14 dagen naar:

Amsterdam Flowers
Belgiëplein 112-116
1066 SC Amsterdam

Wij zorgen ervoor dat je binnen 14 dagen na het aanmelden van een retour je geld op het account waarmee je hebt betaald hebt staan, mits wij het artikel van je ontvangen hebben uiteraard.

Zeven dagen vaasgarantie! Dat wil zeggen dat we garanderen dat het boeket zeven dagen lang mooi blijft staan in de vaas, mits je een beetje fatsoenlijk voor het boeket zorgt natuurlijk. Zie ook hier onze verzorgingstips. Valt de kwaliteit van het boeket toch een keer tegen? Dan horen wij dit graag van jou. Stuur ons een mailtje met je gegevens en enkele foto’s waarop goed te zien is dat de bloemen niet goed zijn. Wij sturen je dan direct een beter boeket en gaan uitzoeken wat er mis is gegaan met het vorige boeket, zodat wij kunnen blijven verbeteren.

Betaling

Op onze website kun je betalen op jouw manier. Wij bieden de volgende betaalmogelijkheden aan:

  • iDeal. Vertrouwd online betalen via je eigen bankomgeving.
  • Creditcard. Wij accepteren Mastercard, Visa, American Express en Maestro.
  • Sofort. Met Sofort betaal je veilig en vertrouwd via je bankomgeving, vanuit vrijwel heel Europa.
  • Klarna. Met Klarna betaal je direct, in termijnen of later, zonder extra kosten.
  • Bancontact. Vanuit België betaal je veilig en vertrouwd met Bancontact. 

Na het succesvol bestellen en betalen van je boeket, ontvang je van ons altijd een factuur per e-mail, op het door jou opgegeven mailadres.

Uiteraard! En niet alleen de btw, ook de kosten voor het boeket én de bezorging kun je zakelijk aftrekken als zijnde relatiegeschenken. Let er bij zakelijk bestellen op dat je jouw bedrijfsnaam invult bij het afrekenen. Wij zetten de factuur dan automatisch op naam van je bedrijf, zodat je die direct kunt verwerken in je administratie.

Duurzaamheid

Wij doen erg ons best om ervoor te zorgen dat het bosje bloemen dat je bij ons bestelt een zo klein mogelijk negatieve impact heeft op het milieu, het klimaat en de maatschappij. Dat onze inspanningen niet voor niets zijn, laat ons gouden keurmerk van Barometer Duurzame Bloemist zijn. Dit wil zeggen dat wij tot de duurzaamste bloemisten van Nederland behoren en daar zijn we trots op! En omdat we dit ook willen blijven, proberen we met name op de volgende gebieden het verschil te maken:

  • Inkoop van duurzamere bloemen: minimaal 50% is op een duurzame manier geteeld.
  • Verpakkingsmateriaal: zo min mogelijk plastic folie, elastiek en geen wax, glitters of lakproducten.
  • Schoonmaakmiddelen: Zo duurzaam mogelijk en altijd zonder chloor.
  • Afval wordt altijd gescheiden.
  • Transport: zo veel als mogelijk elektrisch en als het even kan op de fiets.

Net als wijzelf voldoen alle lokale bloemisten waar wij mee samenwerken aan de eisen van het Keurmerk Duurzame Bloemist. Dit keurmerk wordt beheerd door Stichting Milieukeur (SMK) en afgegeven door SGS, wat betekent dat het keurmerk geheel onafhankelijk is. Om ervoor te zorgen dat alle bloemisten voldoen aan de eisen op het gebied van duurzaamheid, vinden er regelmatig controles plaats in de bloemenwinkels. Hierbij wordt alles onder de loep genomen: van de herkomst van de bloemen tot verpakkingen en van schoonmaakmiddelen tot het vervoersmiddel van de bezorger.

Boeketten die je laat bezorgen door onze eigen bloemenwinkel in Amsterdam, zijn de duurzaamste boeketten die je kan vinden: minimaal 50% van de bloemen die wij zelf inkopen, zijn duurzaam gecertificeerd, oftewel Biologisch, On the way to PlanetProof, MPS of Max Havelaar/Fair Trade. Wordt het boeket bezorgd door een bij ons aangesloten bloemist? Dan het aandeel duurzame bloemen afhankelijk van het duurzaamheidsniveau van de bloemist. In ieder geval is minimaal 15% van de bloemen en planten duurzaam geteeld.

Amsterdam Flowers wenskaartjes

Een wenskaart is een klein kaartje dat we samen met het boeket afleveren bij de gelukkige ontvanger. Het vrolijke kaartje maakt het fraai ingepakte bloemstuk niet alleen extra feestelijk, maar biedt jouw als afzender ook de mogelijk een persoonlijke boodschap, een gedicht of gewoon je naam bij het boeket te vermelden!

Een mooi (ingepakt) boeket is niet compleet zonder een persoonlijke boodschap. Met onze eigen wenskaarten leveren wij een aantrekkelijke kaart bij elk boeket. We bieden voldoende keuze uit verschillende designs voor verschillende gelegenheden, ook voor zakelijk.

Je hebt bij ons een keuze uit een groot aantal designs voor de voorkant van het wenskaartje. Dus of je nu wilt feliciteren, beterschap wilt wensen of gewoon wilt laten weten dat je er voor iemand bent: er is altijd een passend design. Ook voor zakelijke gelegenheden is er genoeg keuze. En heb je een persoonlijke zakelijke bestelomgeving? Dan kun je het kaartje – als je wilt – zelfs helemaal zelf ontwerpen, met bijvoorbeeld je logo.

Onze wenskaartjes hebben een A7 formaat en worden liggend gedrukt. Oftewel: 10,5 x 7,4 cm.

Een wenskaartje toevoegen kost EUR 1,60 per kaartje. Die prijs is inclusief tekst, fraaie gouden envelop en btw!

Ja, dat is mogelijk. Selecteer hiervoor bij het bestellen simpelweg geen kaartje. Wij versturen het boeket dan zonder wenskaart. Houd er wel rekening mee dat de ontvanger zonder kaartje ook niet zal weten wie de afzender is, want wij delen nooit zonder toestemming jouw gegevens met de ontvanger.

Jazeker! Wij doen hem in een prachtige gouden envelop, zodat het boeket er extra feestelijk uit komt te zien. Bijkomend voordeel hiervan is dat de tekst op het kaartje op deze manier niet zichtbaar is voor de bezorger en anderen. Op die manier beschermen we ook jouw privacy.

Reviews

Wij vinden het heel belangrijk om meningen en ervaringen van onze klanten te verzamelen om onze producten en service te kunnen blijven verbeteren. Dit doen wij zo transparant mogelijk, zodat ook toekomstige klanten kunnen leren van de ervaringen van anderen.

Concreet betekent dit dat wij reviews verzamelen via het alom bekende platform van WebwinkelKeur. Dit doen wij door klanten na het bezorgen van een boeket of ander product via e-mail te vragen naar hun ervaring. Klanten krijgen dus een mail met daarin een link naar het platform van WebwinkelKeur en aldaar kunnen ze hun ervaring delen. Omdat WebwinkelKeur hierbij altijd het e-mailadres en de naam controleert met de bestelling, kunnen we garanderen dat iedere review 100% echt is. Na controle wordt de review geplaatst, inclusief de naam van de klant.

Veiligheid en privacy

Zeker, wij geven veel om jouw privacy. Wij verwerken enkel en uitsluitend gegevens die nodig zijn voor je bestelling en het verbeteren van onze dienstverlening. Wij zullen jouw gegevens nooit voor commerciële doelstellingen met derden delen. Lees hier meer over ons privacybeleid.

Bij Amsterdam Flowers werken we met algemene voorwaarden. Hierin vind je dezelfde informatie als op deze FAQ-pagina, maar dan in mooi juridisch vakjargon. Benieuwd hoe dit eruit ziet? Bekijk dan hier onze algemene voorwaarden.

Wij verzamelen reviews via het betrouwbare platform WebwinkelKeur. Zoals je begrijpt is het bij reviews belangrijk dat deze echt zijn: afkomstig van echte klanten en niet geplaatst door onszelf of door bots. Daarom controleert Webwinkelkeur of jouw e-mailadres en naam overeen komt met de bestelling die je geplaatst hebt. Je naam wordt vervolgens bij de review op de website van Webwinkelkeur geplaatst. Je e-mailadres wordt nooit openbaar gemaakt.

Wij gebruiken de volgende cookies op onze website:

Noodzakelijke cookies. Deze cookies zorgen ervoor dat onze website bruikbaar is, en dat je bijvoorbeeld veilig kan betalen. Deze kun je niet uitschakelen.

Voorkeurscookies. Dit typt cookies zorgt ervoor dat onze website informatie onthoudt, zodat jij bijvoorbeeld altijd automatisch in de juiste taal aangesproken wordt.

Statistische cookies. Wij gebruiken statistische cookies om beter te begrijpen hoe klanten onze website gebruiken, zodat wij hem kunnen blijven verbeteren.

Marketingcookies. Dit type cookies wordt gebruikt om te onthouden welke producten jouw aanspreken. Op deze manier krijg je beter gepersonaliseerde advertenties te zien via bijvoorbeeld Google Ads.